måndag 10 september 2012

Tvärrött

I lördags morse sa jag till Alex att idag var jag bergsäker på att hönsen legat på sina ägg i tre veckor.. Tre veckors ruvande kan resultera i smådun och se så rätt jag hade. Senare den dagen kläcktes hönsens första egna kyckling. Morgonen efter kom en till. Nu är det två ursöta kycklingar där ute i hönshuset.
Under hönans mage.

Kyckling nummer 1. 

Igår var det tävling. Jag frisknade till tillräckligt för att kunna vara med..
Gick in på 130kg, fick inte ens upp vikten, kom ner helt fel och det blev bara fel.. felfel.. Andra lyft, 132,5 kg. Gick väl hyfsat bra, inga större problem att få upp stången, kände mig lite lycklig, men så fick jag två röda flagg från domarna. Den ena sa jag lyfte på skinkan och den andra sa att jag la stången för långt ner mot magen.. Bortdömd med 2-1.. Skit! Sista lyftet höjde jag vikten lite till, 135 kg.. Tio kg över pers.. Passar ju på att testa när det är liten serietävling.. Det gick inte.. Så, jag fick inget resultat på serie 3. Nästa gång....


Foto: Ari Byström

Foto: Ari Byström

Nu är jag så frisk att jag tänker bege mig till gymmet ikväll, som jag har längtat! Det blir rygg idag och det ska bli så skönt!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar