söndag 14 september 2014

Valdag 2014

Det är en stor dag idag! Idag går vi till vallokalen för att göra vår röst hörd, det är viktigt! 
Tycker det varit olustigt i flera veckor nu, svartmålningar och hatinlägg på sociala medier. Röstar man på ditten är man dum, röstar man på datten är man dum.. Istället för att berätta om det positiva med vart och ett av partierna har det fokuserats på vad som gör partierna dåliga. 

Höger, vänster eller mitt emellan, rösta på vad ni vill, det är ju det som är så bra med demokrati, att man får välja. 
Alla har vi den åsikt vi har av olika anledningar, saker man varit med om i livet spelar in vad man får för värderingar. Rösta på vad som känns rätt för Er, givetvis. Och respektera varandras olika åsikter!
Jag tycker det är vidrigt att tycka illa om en människa pga dennes politiska övertygelse, att tycka någon är sämre än man tidigare tyckt för att det visat sig att man inte delar samma politiska åsikt. Olikheter berikar. 

Idag lägger jag mitt röstkort i urnan och jag kommer att titta på valvakan med spänning ikväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar