måndag 6 oktober 2014

Ekorrhjulet snurrar

Alltså, det jag tycker minst om med alla vardagsrutiner är att dagarna går på tok för fort, det är inrutat och finns inget utrymme för att vara spontan.. När helgen kommer är det så mycket man borde och skulle vilja göra så det blir ingen lugn stund över. Veckorna går för fort, på tok för fort! 

Sen senast jag skrev så har jag varit iväg och deltagit i serietävling 3 i bänkpress. Vägde in på 75.10kg och pressade 90kg, jag är nöjd med resultatet och ser mitt långsiktiga mål närma sig. Träningen går bra och det är fortfarande precis hur roligt som helst och ännu roligare blir det när man får åka och mäta sina framgångar på tävling. :) 
Är på gymmet 4-5ggr i veckan och har lagt till 1-2pass kardio på det. Jag springer, mest för hjärnans skull.. 

Jag har hunnit vara i kyrkan också, det hör verkligen inte till vanligheterna.. Min farbror har gift sig och jag fick ta en massa bröllopsbilder. 

Jag har lagat ett objektiv till kameran själv, Erling drog kameran i golvet för nån månad sen, det skulle ofta 1500:- att laga, jag beställde delar på Ebay och lagade själv, det tog mig tjugo minuter och kostad femtio spänn, inkl frakt... Kan själv! 

Måsart är duktig, han har lärt Erling att prata.. Erling kan säga Hej och hallå. Det har Måsart lärt honom.. Min son vet inte vart mamma är, det vet inte Måsart heller.. Erling kan säga titta och där också, men det kan inte Måstart.. Kråkan kan många många fler ord än Erling och jag tror det tar nått år innan pojken har ett större ordförråd... Jag bor i ett dårhus. 

Erling trivs fortfarande jättebra på dagis, han har gråtit en gång när jag lämnat honom men det hade inte med mig att göra, det var något med en rutschkana som han inte kom upp i.. Han älskar stället och är glad både vid hämtning och lämning och däremellan också om man ska tro fröknarna. 

Vad mer... Hösten är bedårande vacker och det är skitkul att vara tillbaka på jobbet på heltid igen. Jag trivs så bra på mitt jobb och jag önskar att fler människor ska få känna den känslan också, att man går till jobbet med glädje, varje dag! Älskart! 

Det är svårt att skriva något vettigt här då tankarna bara går åt att få vardagens alla bestyr på plats, det lämnas dåligt med utrymme för reflektion. Allra helst dåligt med utrymme för att bara sätta sig ner och samla sig en stund. Nu är klockan strax före åtta, jag hat vilodag och nu vet jag inte alls vad jag ska fylla min kväll med, märklig känsla... Går in i tvättstugan och röjer undan lite högar så länge.. 

Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar