måndag 27 oktober 2014

Svineri

Idag efter jobbet tog jag min fina skeppshult och cyklade och hämtade Erling på dagis, sen cyklade vi ner på byn och handlade mat. Skön avkopplade stund. Tanken var att handla en bit kött typ fläskfilé och göra potatismos.. Vid kyldisken vart jag besviken faktiskt.. Ett helt berg med billig fläskfilé, 69:- kilot, från Danmark.... Det låg fyra filéer svenskt kött också, det gick loss på 174:- kilot.... 
Jag köpte ingen fläskfilé, det blev kyckling istället. Jag totalvägrar kött från något annat ställe än Sverige, bojkott alla dagar i veckan.. Jag önskar verkligen att alla bojkottar det, är det svenska köttet för dyrt, välj något annat átt äta.. 
Varför?
Därför...
....därför....
Köp.inte.kött.från.danmark. Punkt..


Det blev en jäkligt god kycklinggryta med gul och röd paprika istället. 

Jag är tung igen, de kilona jag gick ner till sommaren är tillbaka på min kropp, de får stanna till våren då jag tycker det är roligt att kunna lyfta lite tyger vikter på gymmet, dessa fem kilo plus gör skillnad på stången på gymmet med. Men det är inte helt bekvämt att vara knubbis.. Men' som sagt, roligt att lyfts tungt.. Det går riktigt bra att träna forfarande. Mycket tack vare att jag är en superb träningskompis. Det gör enorm skillnad att ha någon som är där och peppar, som pushar, är påläst och kunnig med en massa bra teorier och hur och varför. Vi tränar för helt olika mål men driver varandra frammåt hela tiden. Bra utveckling både för han och mig. Varierad träning är bra så det är väl klart det är bra att blanda en kroppsbyggare och en styrkelyftare.. Tack Tommy Mortimer för att du är världens bästa träningskompis! 

Det här med att ställa om klockan har vi ju delade meningar om i dét här landet. Jag har tyckt det varit onödigt alltid, men nu måste jag säga att jag tycker det är skitdumt. Sova en timme längre, jojo, försök det den som kan med en ettåring som inge kan klockan... 

Nu ska jag hälla i mig kaffe så Jah orkar vara vaken till tio.. Men först en liten bilduppdatering.. :)








Återkommer,, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar