söndag 16 december 2012

Fortare än fortast

Kan ett djup vara högt? Högsta snödjup...

I morgon börjar sista arbetsveckan före julledigt. Det är en del att stå i och inte mig emot, de allra roligaste arbetsdagarna är de då man får stressa lite lagom för att hinna med..

Veckan som gått har innehållit ungefär detsamma som de allra flesta andra veckor, jobbat och tränat. Men så har jag fyllt den med skoteråkning och klockrenovering också. Idag har jag grundmålat huven på klockan, alltså översta delen samt urtavlan och lodet.

Kvällen ska jag ägna åt att leta reservdelar, behöver en pendel som är 99cm lång och gärna en klocka, alltså den klockan som gör att klockan ringer.

Åtta dagar kvar till julafton och det enda som påminner om att vi närmar oss julen här hemma är några stjärnor i fönstret, fyra tomtar och lite julbollar. Inte en röd gardin så långt ögat ser, jag njuter inte av röda gardiner så det känns inte värt att lägga tiden på att byta. Det är fint med vitt och grönt också.. :)

Väntar ju på en papegojunge, en kompis till Tjabo, skulle väl egentligen kläckas nu i början på december men uppfödaren har haft fullt upp och inte riktigt hunnit med. Värmen i papegojhuset slås på efter jul och sen hoppas vi på häckning, ruvning och kläckning i början på februari. Har vi tur får vi hämta henne i mars..

Nej men, poppa lite popcorn och leta reservdelar till moraklockan, så går min kväll också.. :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar