lördag 24 november 2012

SM GULD!!

Det blev en spännande tävling som avgjordes i sista lyft!
Ingångsvikten satte jag på 130kg, godkänt med 3-0. I andra lyft gick jag på 132.5kg då det var den vikten som behövdes för att hålla ledningen. Även andra lyft blev godkänt med 3-0. Tredje lyft skulle bli det avgörande, ett riktigt guldkrig blev det, den andra tjejen höjde till 137.5. Vilket då även jag fick göra för att ta guld.
137.5kg innebär ett personbästa för mig med 5kg. Jag fick den vikten också, godkänt med 3-0!! Lyckan total!!
Har aldrig haft en bättre tävling än denna, mitt första senior-SM. Nio vita lampor av nio möjliga och ett personligt rekord med 5kg. Över förväntan och kanonnöjd!

Stor eloge också till arrangörerna, mycket bra tävling på alla sätt och vis, bra domare, bra klovare, avlyftare, speaker, fint arrangerat med uppvärmning, invägning och allt annat runt omkring.
Kul också att det satsas på Webbsändningar av tävlingarna. Toppklass!

Störst och varmast tack till bästa coachen, pappa Peter, tack!

SM GULD!
Det var det för denna gång, nästa år kör vi SM på SM-veckan vilket innebär Falun vecka 4. Inte långt kvar alltså. Nya mål i sikte... ;) 


Återkommer..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar