måndag 14 januari 2013

Januari

Det nya året tog en rivstart. Jag hinner inte ens med att uppdatera här så ofta som jag skulle önska. Förra veckan var jag i Malmö i två dagar med jobbet. Resten av tiden gick åt till jobb och träning, mycket träning, mycket roligt.
Denna vecka ser ut att kunna gå i hundranittio den med, vilket jag tycket är bra, tiden går ju fort när man har roligt. Verkligen. Nästa vecka åker jag till Malmö/Arlöv igen i några dagar och efter det har januari hunnit passera.

Fick lite vårkänslor i lördags. Plockade fram min planeringsbok för trädgården och drömde mig bort. Nog för att vintern är fin men det är våren också. Det är nog bra att se fram emot saker. Alla årstider är bra bara de är rejäla. Våren ska ha en värmande sol, vintern ska vara kall och snöig. Hösten färgsprakande, var årstid har sin charm.

Har tingat MES-kycklingar. Stridshöns alltså, fantastiskt speciella hönor är det.
Kollade uppfödarens hemsida igår och tittade lite för lång på sidan om hennes skrattduvor, jag är förälskad. En skrattande jämfotahoppande duva. Jag bara måste ha ett par i hönsgården i sommar. :)

Det var allt för nu.

Återkommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar