lördag 16 februari 2013

Papegojtankar

Sen i höstas har jag stått i kö på en papegojunge, än har inte ägget lagts och tur är det känner jag idag. För en tid sen började jag fundera på om vi verkligen ska ha en till Morhuvad goja, jag är fruktansvärt sugen på en Grå Jako. En längtan jag inte riktigt kan stryka, den bara växer. Idag var vi och hälsade på ett par här i byn som förutom en massa härliga fjäderfän i hönshuset även har ett par grå jakon. Jag är helt förälskad i dessa fåglar. Tjabo verkade väldigt förtjust han med. Vi har nu bestämt oss för att det får bli en Jako. Ska ringa på en i morgon. Kanske tar det ett halvår att få tag i rätt fågel, men det är det värt. Underbara djur!



Oh vad det är skönt att äntligen ha gått ut med vår stora hemlis, att vi väntar barn. Det blev en känslosam dag i torsdags. gravidhormoner som sprutar ur öronen på mig. Blir känslorna för starka åt något håll slutar det med att tårarna sprutar. Skrattar jag för mycket slutar det i gråt. Jag är bortskämd med väldigt jämna hormonnivåer i vanliga fall, det här är bergochdalbana utan dess like..

Nu ska jag fortsätta kvällen vid min fina symaskin.

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar