måndag 22 april 2013

Foglossning

Vilken underbart helg vi fick, riktigt vårväder med solsken och fågelkvitter, så mitt i det fina kvittriga fick vi höra gojornas glada gallskrik då de fått tillbringa mycket tid ute i hönsgården i helgen, där trivs de både Tjabo och Måsart.
Har målat hönshuset invändigt. Utvändigt måste tyvärr vänta till efter löning, den här månaden har blivit lite tung ekonomiskt, det är dyrt att bygga hönshus. Nästa helg hoppas jag hönorna ska få flytta in i sitt nya hus. Ska försöka få tag på två MES höns också, MES står för modern Engelsk stridshöna och är en otroligt härlig ras, de är snälla, pigga och väldigt nyfikna och orädda. Absolut inte elaka som man skulle kunna tro av namnet att döma.

I många veckor har jag mått fantastiskt bra trots växande mage och konstiga hormoner, men nu börjar det dala lite. I natt låg jag vaken i många timmar men en galen värk, foglossning, riktigt ont hade jag men idag på dagen har det känts bättre. Den hemska natten kan bero lite på benträningen igår, jag får nog stryka några benövningar till tills vidare.. Allt annat på gymet fungerar kanon och jag är glad att kunna köra på med 5-6 pass i veckan. Jag mår så bra av träning, både psykiskt och fysiskt. Må-bra hormonerna kompenserar upp de galna gravidhormonerna tror jag, det blir lite mer stabilitet i kroppen.. :)

Nu ska jag vila lite innan det är dags för dagens bröstpass.

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar