onsdag 1 maj 2013

Det är maj

Nu är våren här på riktigt, hej fina sköna maj!
En fantastiskt fin dag att vara ledig på, klev upp tidigt och har målat på hönshuset i några timmar. Som jag tidigare skrev har jag foglossning redan, jag får helt enkelt ta det lite lugnare än vanligt med mycket mer vila mellan varven.

I måndags skickade jag min flygskärm med bussgods, sålde den på blocket och tänker köpa en fin cykel för pengarna. Kanske en klassisk skeppshult, eller kanske en rosa Kronan. Vi får se vad jag hittar.

På tal om Kronan så är jag äntligen ganska säker på vad jag vill ha för vagn, en kronan från 2013 med stora hjul och där de två framhjulen är svängbara, känns som en riktigt rejäl och vettig vagn.

Hönorna har äntligen flyttat in i sitt nya hus, det blev jättebra både utvändigt och invändigt, är dock inte helt klar med utsidan och vi har inte hunnit dra elen ännu men vi hinner det.

Dåligt uppdaterande i vanlig ordning, har lite för mycket att göra. Nu ska jag äta och sen fylla i papper om havandeskapspenning, tanken är att jobba fram till första juli.

Återkommer..

1 kommentar:

  1. Kronan-vagnen såg jättebra ut! Kommer att passa er finemang! =) //Cattis

    SvaraRadera