torsdag 16 maj 2013

Hängmatta

Jag är tjock.. Går snart in i vecka 26, har i och för sig bara gått upp 4 kg på tolv veckor och knappt sex kilo totalt så jag är väl bara lite tjock. :)

Tränar på, benträningen är svår nu för foglossningen, benspark, bencurl och vader fungerar bra. I förrgår gjorde jag personbästa i bänkpress, vecka 25.. Eeeeheheh.. :) ingen maxvikt men däremot en sexa på en vikt jag haft som mål i ett par månader, fantastiskt roligt. Det tog ett tag att ställa om träningen, att ta i utan att spänna bålen och utan att få buktryck, liksom koppla bort mittendelen på kroppen, det var inte helt enkelt men nu har jag fått till det. De säger att så länge det känns bra så är det bra och det låter som en vettig filosofi. 5-6 pass i veckan tänkte jag nu trappa ner till 4-5. Ungefär. Passar på att vila de dagar jag inte har sällskap. När Tommy, bästa träningskompisen, jobbar t.ex. Då vilar jag.

Idag har jag haft vilodag. Köpte en hängmatta på IKEA igår och idag efter jobbet tog jag med kudde och filt och en tidning och gick ut och la mig där i hängmattan mellan björkarna som just fått sina blad. Det var den skönaste vilostunden jag någonsin haft, helt underbart att bli vaggad av vinden, hönsen som trippar omkring på gräset i närheten och småfåglarna som kvittrar i buskarna. Solen sken och jag njöt för fullt av min vilostund, jag är nu rustad för en lång semester innan lille skrutten kommer.

Lillskrutten, såå otroligt efterlängtad. Igår satt jag med lilla nyfödda brorsonen i famnen i flera timmar, en helt perfekt liten bebis, så urgullig! Tur att jag är gravid ni och inte har så långt kvar att vänta tills jag får en egen liten, annars hade jag blivit hysterisk ni, bebissjuka när den är så starkast. :)

Vilken härlig tid det är nu, våren är helt underbar, eller sommar kanske vi får kalla det nu. Det är så mycket som händer och det finns så mycket vackert att glädjas åt. Fina tid!

Nu släcker jag lampan.

återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar