söndag 12 maj 2013

Jag blev faster igår.

Äntligen kom han, Maltes lillebror, igår kväll strax efter nio blev jag faster igen och Gud så söt han är! Allting gick så bra så de kom hem redan idag på eftermiddagen. Skapligt bebissjuk jag är nu, måtte dessa resterande 15 veckorna gå snabbt.

Efter gårdagens gympass for jag och pappa in till cruisingen i Gävle, tänkte bara ta ett varv och åka hem sen. Mötte i vanlig ordning rostiga pilsnerhäckar med fulla människor på taket. Polisen var där också, jag såg ett ingripande och det var då de kastade sig ut i gatan för att stoppa oss..... Vingen på Corvetten är inte godkänd, nej fy skäms på oss som åker runt i något dyligt, tänk om man skulle köra på någon då man far fram i fem kilometer i timmen i cruisingledet. De kan ju trassla in sig i vingen, eller.. Jaja, det gör bara sitt jobb, jag kan väl tycka att det fanns annat att göra. Fyllan som alltid är på sidan om cruisingen exempelvis.

Vad skönt det varit med fyra dagars ledigt, har grejat i trädgården, jordgubbslandet grävde jag upp, fyllde med kobajs och jord och satte ner plantorna på nytt, får se om det ger någon skörd i sommar.

Foglossningen gör mig begränsad, det är synd bara att jag inte vet vart gränsen går innan det redan är försent och jag får lida för det i en dygn efteråt, det har blivit några vakna nätter.


Nej, nu ska jag göra kväller och bädda ner mig i soffan med en skål popcorn.

Återkommer..

Ska tillägga att polisen varken fick skriva böteslapp eller föreläggande då vingen är enkel att demontera... Jobbigt va.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar