onsdag 29 maj 2013

Skåneland

Här kommer en sammanfattning av de senaste dagarna. 
I lördags var jag med pappa på Engelsk fordonsträff i Falun, hade förhoppningar om att få se min drömbil, en Lotus Elise.. Men, inte en endaste lite Lotus.. Däremot en hel del andra fina bilar att titta på. 

I söndags klev jag upp tidigt. Det blev en dag då jag hade tårar i ögonen från morgon till kväll, en väldigt jobbig söndag. Jag och Tjabo åkte ner till Örebro för att möte upp en man från Göteborg. Tjabo flyttade i söndags, det fanns en ensam morhuvad papegojflicka i Göteborg som ville ha en vän och Tjabo behövde verkligen en tjejkompis. Det var inget lätt beslut att fatta och det har känts oerhört tungt, men för alla är det det bästa beslutet jag kunde ta. Tjabo har varit missnöjd med att han inte haft någon partner. Jag dög inte riktigt och någon till Morhuvad goja känns inte som något vettigt alternativ. 
Jag blev fullständigt nerringd efter att ja lade ut annonsen på Tjabo på blocket. Det kändes bara så jäkla skitjobbigt allting. Prislappen var inte alls viktig utan det var vad den nye ägaren kunde erbjuda som var det viktiga. Så ringde den en massa tokjönsar som inte ens visste vad det var för fågel, helt utan erfarenhet, någon ringde för att hon ville att barnbarnet skulle ha en fågel, då skaffar man inte en goja, då köper man en undulat..... Men så ringde han från Göteborg och det kändes så bra allting, stenkoll på fåglar, en riktig entusiast, så det kändes inte alls svårt att mötas halvvägs i Örebro. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli bra allting. Älskade Tjabo... 

I måndags började jag dagen 03:50, åkte ner till Arlanda för att ta flyget vidare till Malmö och taxi ut till Mossbylund, ett fantastiskt trevligt ställe på västkusten, ett hotell/konferansanläggning som var precis hur fint som helst, superbra mat, jättefina rum och bara så perfekt. Där spenderade jag två dagar med jobbet. Jag tror jag har sagt det förr men jag säger det gärna igen, jag älskar mitt jobb! :)

Onsdag idag, jag har tagit vilodag från gymmet, är vansinnigt trött. Resan till skåneland tog på mina små krafter, att vara gravid är lite jobbigare än att inte vara det. Tre månader kvar nu, denna vecka går jag in i vecka 28.. 28 veckor av 40.. Det går undan.. Pojken där inne väger nu ca 1 kilo, han verkar ha stadiga ben också, det där med sparkar kan han och gud så underbar känsla det är. 

Nu ska jag avsluta detta och kila iväg och spela lite TV-spel med maken.. Nintendo 8 bit.. Super mario Bros 1.. Nostalgi.. 

Mobilbild jag tog i taxin i måndags morse, strax utanför Malmö. Skåneland sådär som man tänker ser att det ser ut.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar