onsdag 21 augusti 2013

Hundraåringen

Jag är tung.
Jag är trött.
Min kropp gör ont.
Nu vill jag föda barn.

Det är tur att det är nära nu. Jag hoppas innerligt att jag slipper gå över tiden en massa. Vill gärna ha ett augustibarn.. :) 

Var till mvc igen i måndags, förra veckan hade blodtrycket gått upp lite mycket så nu var jag dit igen för  att lämna urinprov och ta nytt blodtryck. Ingen äggvita och högt men inte för högt blodtryck, alltså inåt havandeskapsförgiftning. Skönt att veta men var ganska säker på att så heller inte var fallet då jag faktiskt mår förhållandevis bra. 

I ärlighetens namn är jag ganska sur på min kropp som är så pass vek som den är.. Jag hade högre förväntningar på den då jag anser mig själv som rätt stark. Nu ligger jag här på soffan igen, idag igen, efter en natt med dålig sömn, igen, och har verkligen ingen ork alls till att göra någonting. 
Jag är en vekling. 

Dagens lilla projekt har varit att städa garderoben. Det var välbehövligt och nu är till och med strumplådan i ordning. Började med allt mönstrat, det är enkelt, gick över till alla olika färger, gick bra, avslutade med svarta och vita strumpor, de bor i soptunnan nu. Sabla irritationsmoment VARJE gång jag ska sortera tvätt. Är den här vita lika som den vita? Där här svarta är inte lika urblekt som den svarta... Jag ska inte köpa strumpor utan mönster mer. 

Måsart, min älsklingskråka, han är tio månader gammal och har just lärt sig sitt första tydliga ord. Nu står han där på golvet i buren, sprätter som en höna och ropar "Hallå".

På vår namnskylt på ytterdörren bör stå "välkommen till dårskapens hus".

Denna sommar har jag hunnit med att läsa en hel böcker. För tillfället är det en alldeles perfekt sysselsättning då det ursäktar mig att ligga i soffan i flera timmar varje dag och bara läsa. Läser nu boken om hundraåringen och måste erkänna att den är kanon! Har ni inte läst den så gör det! 




Favoritkråkan Måsart

En bild från i lördags. Vecka 39. 

Nu trycker jag näsan i boken en stund till.. 

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar