tisdag 6 augusti 2013

Tjockistanten


Att vara höggravid är nog i jämförelse med att vara en tjock trött tant. Skröplig är jag, trött och svullen. Mina tår är korvar var och varannan dag, så fort det är varmt och värme har vi ju fått en del av denna sommar. Stödstrumpor funkar okej men det gör att det känns ännu varmare. 
Idag har temperaturen varit trevligare och vilket helmysigt åskväder som avslutade denna fina tisdag. 

Sen sist har jag inte gjort så mycket. I lördags var jag lotsbil åt Corvetteklubben. Tog min Hiltibil och visade småvägar från Valbo till Stjärnsund där vi åt mat och gick på museumet. 
I övrigt lullar jag omkring mest hela dagarna, syr en hel del. Skön sysselsättning åt en trött svullen tjockis. Ja längtar efter att kunna röra mig igen, det ska bli sååå skönt. 
Utmanade pappa om vem som går ner mest i vikt på en och en halv månad, han vågade inte.... Fegis... :) 

Kanske är det pga bristande sysselsättning som bloggen blir dåligt uppdaterad, jag gör ingenting, mest längtar jag efter att få träffa lille skrutten. 24 dagar kvar till beräknad förlossning. Håll en tumme för oss att vi slipper gå över tiden en massa. 

Så lite bilder från de senaste dagarna.. 
Tillverkade nåldynor med förvaring. 
Tillbringat massa timmar på altanen vid min symaskin.. 
Sydde ett till babynest att ha uppe i sovrummet.. 
Var i Stjärnsund med Corvetteklubben 
Sydde små ugglor att hänga på bilbarnstolen. 
Det här är projektet jag håller på med för tillfället. En supermariosvam. :) 

Det var vad som fanns i min bildström sen senast. Ni ska jag hälla upp ett glas vatten med is i och läsa lite bloggar.. 

Återkommer,,, 



2 kommentarer:

  1. Tjockistant låter lite kul !!!!! Du går antagligen ner allt när Charlie är född, som du tränar lär det inte bli några extra kilon kvar. Önskar att han ville komma ut någon gång ganska snart, just denna väntan är väldigt lång som blivande farmor....

    SvaraRadera
  2. Hej, jag hoppas det mesta försvinner fort. Charlie kommer kanske att vara en Erling, :) vi har inte riktigt bestämt oss än.
    Jag håller med, nu har vi väl ändå väntat tillräckligt.

    SvaraRadera