torsdag 1 augusti 2013

Augusti

Vi är här nu, augusti har kommit, kära fina augusti som jag längtat efter sen förra julen. Augusti 2013 är den månad då vår skrutt är beräknad att komma. Nu är ju det beräknade datumet 30/8 så risken är stor att vi får vänta till september, men det är ändå nära. 
I tisdags var jag till mvc för rutinbesök hos min ordinarie barnmorska, hon är tillbaka från sin semester och det kändes himla bra, alla värden är tipptopp och magen är inte alls för stor som hennes kollega sa till mig för några veckor sen. 
Jag själv har gått upp elva kilo sen inskrivningen, hann gå upp några kilo före inskrivningen också så det stämmer inte riktigt, men enligt journalen är det +11kg vilket är helt normalt och ganska lite med tanke på den helt otroligt varma och fina sommar vi fått.. Ja gläds också åt det fina sommarvädret men  håller mig till skuggan och är inomhus då det är för varmt. Mina fötter och ben har samlat på sig massa vätska nu på slutet, det är riktigt obehagligt. 

Träning då. I tisdags måndags körde jag bröst och triceps och insåg till min sorg att det inte går längre. Jag har foglossning i hela kroppen och låg vaken natten till tisdag med hemska smärtor i bröstbenet. 
Tror dock inte jag kan hålla mig helt från gymet men det blir mest lullträning nu. Längtar väldigt efter höstens träning då jag kan börja ta i igen samt kunna gå promenader, barnvagnspromenaderna är efterlängtade! 
Det är svårt att acceptera att kroppen inte vill det jag vill. Att den är för skör och klen och bara säger ifrån, jag har svårt att lyssna på den strejken men jag inser att jag måste. Det är ju trots allt inte långt kvar nu. 

Jag innan träningen i måndags. 

Nu ska jag krypa ner i soffan och läsa om Ove. "En man som heter Ove" av Fredrik Backman. Riktigt bra, läs den! 

Återkommer.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar