fredag 26 juli 2013

Veckans bilder

Snart slår klockan över till lördag. Men när man inte jobbar spelar veckodagarna mindre roll. 
Den första delen denna vecka ägnade jag till stor del i köket, jag saftade och syltade, plockade av bärbuskarna i trädgården.
Har såklart sytt lie också. En amningskudde och ett överdrag till en gungstol jag köpte i Stjärnsund i mormors antikbod nyligen. Har även gjort ett besök på Kvarnbacken, ett prylmuseum här i Storvik, tillsammans med Cattis och mina fina brorsöner. massa prylar på Kvarnbacken att titta på. De senaste dagarna har vi grävt,,Hasse kom hit med grävmaskinen och gjorde ett stort hål där träsket låg. Nu ska träsket bli en damm, därefter började pappa släta ut med Casen medan jag fick agera pinnpojk och ta ut höjder. Det är vad jag gjort de två senaste,dagarna. Nu är grovjobbet gjort runt dammen så nu återstår att se om det går att harva det sista. 
Grundvatten har börjat tränga upp men det är väldigt torrt för tillfället, ska bli kul att se hur mycket vatten det kommer att bli och hur mycket vi får fylla, har ändå tur att det är lera i hela botten. Det bör hålla tätt.. 
Klockan är mycket och jag ska snart krypa ner i sängen, men först lite bilder från veckan.. 

Superfin gungstol men med fel färg på tyget, 
Den fick ett nytt överdrag, skyddar tyget under och passar bättre in i sovrummet. 
Hasse gräver. 

Pappa jämnar ut fyllnadsmassorna med Casen.. 

Stor grop, finfin pulkabacke tyckte pappa. Klart man måste testa boben i lerbacken. Ska poängtera att han är nykter... 
Dammens första invånare. 

Jag igår innan jag for till gymmet. I morgon går vi in i vecka 36. Sjukt, trettiosex, jag är ju höggravid. Snart är han äntligen här! 

Nu är det sovdags.. 

Återkommer...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar