lördag 13 juli 2013

Vecka 34

Så kom ännu en smällhet dag, det är väl just såna här dagar det är lite kämpigt att vara en tjockis.. Jag har hållt mig inomhus och ätit så mycket is att mun och tunga domnat bort. :) vid lunchtid var vi till Sandviken för att hämta Alex Passat som varit på Schumi bildvård för interiörrengöring. Helt galet vad duktiga de är, jag är riktigt imponerad över hur de lyckades göra bilen så ren och fräsch invändigt. Sjukt nöjd och inte var det dyrt heller. 

Allting jag tar mig för att göra tar väldigt lång tid, jag måste stanna upp och vila stup i kvarten, i denna värme har jag knappt gjort något alls. Kvällen har jag ägnat i mitt syrum. Köpte gamla fina lakan förra helgen i Stjärnsund. Min mormor har en antikbod vid herrgården i Stjärnsund och där säljer hon bland annat fina gamla textilier, jag älskar känslan av att ta i sånt tyg, riktig kvalité. Dessa lakan har jag nu sytt nya kuddfodral av.
Det är ju såna fina överlakan med brodyr. 
Det som blir över när jag använt delen med brodyr syr jag fast nytt spetsband på. Dessa är till soffan i vardagsrummet. 

Alexander är inte hemma så mycket för tillfället, det är laxsäsong och fiske är ett stort intresse, ibland kommer han hem med en sån här.. 
14 kilos monsterlax, det är synd att jag är allergisk, fisk är gott. 

Idag gick vi in i vecka 34, helt plötsligt känns det som att det är nära nu, det dröjer inte alls länge innan våran alldeles egna lilla bebis är här, ååh vad jag längtar! 
Så här ser jag ut idag, vecka 34.. 
Magen har redan börjat sjunka, kändes tydligt igår att den kröp ner några centimeter. 
Ibland är det sån fart på skrutten att jag helt tappar koncentrationen på det jag gör. Det är underbart att vara gravid, inte en dans på rosor men det är en helt fantastisk period som jag är väldigt glad att jag får gå igenom. 

Skrutten ja, vi har fortfarande inte helt bestämt namn men det lutar mot Charlie. Charlie Edvin Greis, det låter väl fint? 

Nu ska jag luta huvudet mot en nysydd kudde och läsa lite i min bok, har börjat plöja igenom Henning Mankells alla Wallanderböcker. 

Återkommer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar