lördag 20 juli 2013

Vecka 35

Hur många gånger jag än tänker att jag ska uppdatera oftare så blir jag inte bättre på den saken, trots att jag faktiskt för tillfället är hemma och är ledig. 
Dagarna rullar på. Tränar gör jag nu tre dagar i veckan, mer än så orkar jag inte med men jag får vara nöjd med mina tre pass. Klev idag in i vecka 35, det innebär ca fem veckor kvar. 41 dagar.. Herregud vad spännande! 

Min kropp strejkar på riktigt nu, allt jag gör är jobbigt. Igår försvann mina fotknölar, jag är vätskefylld. Tårna var så tjock att de spretade åt olika håll. Idag är fötter och ben nästa som vanligt igen, igår berodde det nog på ett flera timmar långt shoppingspringande i Valbo, nåja, springande var att överdriva, jag vankade fram medan mor och syster sprang omkring. Nu blir det inga fler såna turer på att tag, kroppen var helt sopslut efteråt. Det är en skön känsla att veta att detta är tidsbegränsat och trösten är att det kommer något underbart efteråt. Jag skulle kunna beklaga mig i en oändlighet då jag känner det mycket frustrerande med en strejkande kropp som gör träningen begränsad och som dessutom pryds med fula bristningar och svullna tår. Men det spelar ju ingen roll, jag är ju gravid för böveln och inom en snar framtid föds vår alldeles egna bebis, det är ju värt precis vad som helst. 
Vägen dit är inte rosbeklädd och just nu är det bra jobbigt. Men snart så.

Så, vad gör man om man är tjock, varm och trött.. Jag syr.. 

Jag sydde en mobil till barnvagnen. Pacman! :) 
Så sydde jag en mobil att hänga över skötbordet. Nu väntar jag på att Alex ska göra ett stativ och sen ska jag häng upp dessa. 

Om syrummet är städat när jag börjar ser det ut så här efter några timmar. Blir som inne i det jag håller på med så allt annat hamnar huller om buller. Men vad gör det... 
Och när jag ändå hade ritat upp ett Mönster på ugglorna till skötbordet så använde jag samma Mönster till denna. Till själva ugglorna alltså. Det här ska bli en liten filt att ha i bilbarnstolen.. :) 

Nu ska jag läsa en stund innan det är dags att släcka.. 

Återkommer...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar