tisdag 12 november 2013

Guldfisk

Det är som vanligt, dålig uppdatering, jag tänker på det men har sällan båda händerna fria och när jag väl har det prioriterar jag dusch och matlagning och såna typer av saker. :) 

Erling utvecklas i rasande fart och det är ofantligt roligt att få vara med och se när det händer! Snart elva veckor, händerna börjar  dit han vill att de ska röra sig och han kämpar hårt med att försöka greppa saker och ting. Nu äter han ungefär var tredje timme dag som natt och vi hinner därmed göra ganska mycket där emellan. Han somnar runt tio-elva på kvällen och vi kliver i regel upp vid åttatiden på morgonen. 

Helgen gick fort i vanlig ordning, lördagens största händelse var nere vid dammen, i somras släppte jag  i tre guldfiskar i dammen när den var nygrävd, alltså i lervatten utan växter men med mycket mygglarver, ingen trodde dessa skulle överleva så döm om min förvåning när jag såg en fisk i dammen i lördags, sen en till och efter en stund visade sig alla tre samtidigt, levande! De hade dessutom växt en hel del. Roligt! 

I söndags sanerade vi hönshuset efter att jag upptäckte att vi fått in fågelkvalster. Sabla trökdjur! Det är vanligt att få dem men tråkigt att bli av med. Ska sanera en sväng till nästa helg. 
Ja så hann vi med att fira farsdag också, Alex första :) 

Träningen går riktigt bra nu, det går bra och det är lika skitkul nu som det var för ett år sen. Det är skönt att få ta i. 

Igår var vi till hofors och hälsade på Erica och Noel och idag har vi varit på öppna förskolan och hinkat kaffe med Cattis på eftermiddagen. Kvällen spenderades på gymmet med pappa och Erling satt och tjöt av lycka i förtifem minuter, underbart!  :) 
I morgon ska vi på babymassage och på torsdag drar föräldragruppen i gång, det här med att vara mammaledig innebär full fart.. Typ..:)

Ja, jag jobbar på att bli bättre på att uppdatera. :) 


Idag vägrade han ligga i vagnen, tur det går att fälla upp så han kan sitta. Väldigt nöjd med min Kronanvagn. 




Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar