måndag 4 november 2013

En knubbis

Hoppsan, nu har det gått flera dagar sen senast, igen.. Jag trodde jag skulle vara superduktig på att uppdatera bloggen nu när jag är mammaledig, men faktum är att jag på riktigt inte riktigt hinner. Jag behöver två händer för att skriva och oftast har jag endast en ledig. 

Helgen var lugn som vanligt, vi var till kyrkogården i söndags och det är den enda utflykten som blev av. Vi har tur som inte har så många gravar att besöka. Vi åker till kyrkogården en gång om året och det är ju då vid alla Helgona. 

Idag var vi till BVC jag och lilleskrutt. Han är en riktig liten knubbis, 7010gram! Behöver jag säga att han tycker om mat? :) sen senaste besöket har han gått upp 0.8kg men bara växt en halv centimeter på längden. 
Han har äntligen börjat med napp vilket gör nattningarna mycket enklare. Vi försöker få honom att äta bröstmjölk ur flaska en gång om dagen, vissa dagar går jättebra och andra inte alls. Han sover nu längre på natten och i natt hade vi rekord med hela 6.5timme! Då fick han mat och sov två timmar till, underbart! 
Det är härligt att se hans utveckling, fort går det, med stormsteg faktiskt. En underbar krabat och skänker enormt mycket glädje. Jag är lyckligt lottad, verkligen lycklig! 

I morgon tänkte jag försöka hålla mig hemma, har lite svårt för det, men det vore skönt att bara mysa en heldag, fota och kolla vilka bilder som ska skickas för framkallning.  En vi får väl se hur det går med den saken. :)

Just ja, har börjat med nytt pyssel, ska visa sen.. :) 

Erling

Återkommer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar