måndag 24 februari 2014

Ofrivilligt

I morse vaknade jag klockan fem och var precis hur pigg som helst. Erling slog upp sina blå en halvtimme senare så då var ett bara att kliva upp. I går morse tog Alex Erling på morgonen så jag fick sova ut, senast jag gjorde det kommer jag inte ihåg, men det har hänt en gång för några månader sen. Hur som, jag sov till halv tio och vaknade som en ny människa fullknökad med härlig energi. Underbart! 
Så, idag har det varit en lång dag. Vaknade fem, tog en rejäl omväg på väg till öppna förskolan så jag fick insupa lite vårluft, för vad ska man annars kalla blottad asfalt och fem plusgrader?  Tog en mindre omväg på hemvägen sen, lagat mat och mixat barnpure och donat lite. Har laddat för dagens benpass ända sen igår men så blev det inget då Alex vart tvungen att jobba över. Ofrivillig vilodag alltså.. Så jäkla övertaggad på den träning som komma skall i morgon... 

Snön försvann lika snabbt som den kom, ganska skönt ändå, vårkänslorna är ett faktum och jag har återigen stenkoll på inkommande Lotus Elise på blocket. Ska 2014 bli det år då jag köper mig en liten sportbil? 

Åtta dagar kvar tills jag börjar jobba, riktigt skojigt! Det bästa av två världar, lite mammaledig och lite jobb. Kanon! 

Nu slår jag huvudet mot kudden och inväntar ny dag.. 

Återkommer... 
Hann med lite pulkaåkning då snön kom och hälsade på igen.

Mina glada grabbar :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar