måndag 3 mars 2014

Sista dagen

Mars månad är redan här. Erling föddes för strax över sex månader sen. Det firade vi med en prinsesstårta. :) 

De senaste dagarna har rullat på som de flesta andra dagar.. Tre kycklingar kläcktes fram i äggkläckningsmaskinen, superroligt att ett hembygge faktiskt fungerar, nu ska jag göra plats för fler ägg och invänta stridshönsägg. 
Igår bestämde jag mig för att göra ett försök att byta viktklass, det grundar sig mest i att jag en gång skulle vilja se mig i spegeln och gilla det jag ser, att ha en kropp att vara nöjd med helt enkelt. Jag har gett mig tusan på att kroppen ska få bli snyggare nu än innan jag födde barn, kan ju inte vara så jäkla svårt. Hur som, jag bestämde mig igår, ett antal kilon ska väck och jag började idag, håll gärna en tumme, det är första gången jag kliver på dietens stig, jag är förväntansfull och supertaggad.. Nu när det står här så kan jag ju inte bara misslyckas med den saken... 

I natt har jag krupit ner i sängen i Erlings rum, jag ska sova själv inatt, alltså, jag ska få sova i natt, hela långa natten och det ska bli såååå skönt, lilleman har varit väldigt knölig ett par dagar och Alex har jobbat mycket, jag är tröttare än vanligt och i morgon är det min tur, min första arbetsdag på åtta månader och det ska bli så skoj! Alex får vara pappaledig tre dagar i veckan och det kommer att gå hur bra som helst, det är jag helt övertygad om. 

Nu är det dags att släcka.. 


Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar