tisdag 18 mars 2014

Brrr

Det blev vinter igen. I fredags hade jag på riktigt vårkänslor och planen för helgen var att rensa ogräs i rabatterna, vaknade till ett vitt snötäcke i lördags så man kan kalla det en aning snedplanerat.. Gör ingenting, det är fortfarande bara mars och än väntar april med dess väder. Men de dagar då det är riktig vårvärme och strålande sol njuter jag av i fulla drag! 

Min diet går fortfarande himla bra, jag är förvånad själv över att jag faktiskt klarar av det, jag har alltid sagt att det där med dieter är inget för mig. Jag tycker för mycket om mat och godsaker, men grejen är den att nyttig mat inte behöver vara äcklig. För tillfället består min dietmat och tacos, jobbigt? Nääee... Fullkornswraps, kvarg, nötfärs, och sallad. Jag tappar ungefär ett kilo i veckan, kanon! Har nu 4.9kg kvar till målet, så lite jag väger nu har jag inte vägt på flera år. Anledningen till dieten är som jag tidigare sagt, jag ska byta viktklass, det är en anledning, den andra är av nyfikenhet, jag är nyfiken på om jag klarar av det samt nyfiken på hur jag ser ut när jag väger 70kg. Nog om det.. 

Idag ska jag lasta skotern på släpvagnen och packa väskan för i morgon efter jobbet åker jag till Vemdalen med jobbet, blir borta i två hela nätter och ska åka skoter hela torsdagen, galet roligt! Första turen i år och jag hoppas skotern lever och håller ihop. 

Idag kommer även en larmkille och installerar hemlarm, kamera och rökdetektorer, känns som en bra investering faktiskt. 

Dags att väcka Alex, en annan har ju redan varit vaken i en och en halv timme, från halv sex i vanlig ordning och är nu superpigg! 


Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar