onsdag 2 juni 2010

Bild på ugglan

Efter jobbet idag vart det ett riktigt skönt träningspass! Bröst, axlar och triceps precis som planerat.. Efter träningen åkte jag hem, lagade mat och hann precis slå mig ner i soffan då farbror Kenneth ringde.. Han sa att om jag vill se en uggla ska jag åka till Jäderfors nu.. Såå, studsade upp ur soffan, slängde kameraväskan över axeln och tog bilen till Jäderfors..

Hur sjukt söt kan man vara? Sanslöst gulligt! mamma uggla var inte så road över att jag var där..

När det inte längre gick att stå kvar där pga alla mygg och den arga ugglemamman knallade jag tillbaka till bilen.. På väg dit hittade vi en orm. Det var inte bara jag som var i skogen och letade ugglor.. Var ordentligt förvånad när jag såg två bilar till där.. Var nå ornitologer tror jag, och Alec jobbarkompis.. Hur som, en liten orm..

Stannade även på väg hem för att ta en bild på den nyfödda kalven i Kungsgården...

Nu ska jag hoppa in i duschen igen.. Jag stinker myggmedel..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar