måndag 16 juli 2012

Janome

Igår hade jag en riktig semesterdag! Satt vid min symaskin hela förmiddagen, gick ner i källaren och målade två köksstolar och sen fortsatte jag att spendera min tid vid symaskinen. Jag är väldigt nöjd med den faktiskt, jag köpte den i 25-års present till mig själv. Den går som en dröm och har alla nödvändiga sömmar och några fler. Den klipper tråden själv och den hjälper till att trä tråden genom nålsögat. Klart bästaste maskinen!

Alexander jobbar natt så jag får tassa runt här och försöka vara så tyst jag bara kan, inte så lätt som man kan tro..

Var ut på en promenad i morse, just som jag kom innanför dörren hördes åskan mullra och därefter kom regnet, igen, vi börjar väl kunna det här nu va?

På eftermiddagen ska vi till banken och lägga upp lån och på torsdag åker vi in igen för att göra klart allting. På torsdag blir huset vårt på riktigt. Så roligt!

Nu ska jag göra lite nytta, alltså sy en till gardin ;)


Väldigt gulligt tyg jag köpte i Gnarp. Blir en kappa till mitt nya kontor.. 
Perfekt tyg till Alexanders flugbindarrum, ja han ska ha ett sånt.. :) 
Slängde ihop några påsar också, det är alltid bra att ha mjuka påsar.. 

Bordslöpare till nya köksbordet i det nya köket.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar