tisdag 3 juli 2012

Gnarp

Vad händer, sen sist jag skrev har vi fått in klinkret i badrummet och monterat ihop kommoden. Det går framåt iallafall..
Jag har varit till Borlänge och hämtat hem fyra kycklingar, två MESar och två röda silkeskycklingar. En av mesarna dog första dygnet, den var klen.. MES står för Moderna Engelska Stridshöns, de ser allt lite halvknasiga ut men de är läckra.. Hur som, tre små ulltussar har vi här hemma nu.. Mitt i flytt och städ och kaos.. Bra tänkt...

Världens mysigaste kyckling. En röd dvärgsilkeskyckling.. Den är inte död, den sover.. 
Igår var det min första semesterdag. Jag klev upp tidigt och åkte med mor och far först till Gnarp där jag och mamma handlade så mycket tyger att de bjöd på lunch.. Sen for vi vidare till Naggen för att titta hur det såg ut där.. Kom hem igen kvar över åtta på kvällen.. Så, det var min första semesterdag.. över 50 mil i bilen..


Naggen
I morse väcktes jag 07,20 av Tjabo som var överlycklig för att det var morgon.. Bara att kliva upp, hoppa i en klänning och börja putsa fönster.. Nu är det klart iallafall, ALLA fönster i huset är rena, pust! Källarfönsterna var väl ingen höjdare direkt, inte de i garaget heller.. Men nu är det gjort och jag gjorde det för sista gången.. 
Vi kan snart börja räkna ner dagarna till flytten, roligt! 

Jag i semesterkläder.. 

I söndags fick Alex fnatt och gick ut och startade skotern i ösregn och 20 grader plus.. 


Hon som föder upp kycklingar har även Alpackor, fantastiskt söta djur!

Nu sitter jag och väntar på en DHL leverans igen. DHL ligger inte på plussidan hos mig sen de klantade sig sist. Då satt jag hemma i tre timmar och väntade, de hade ju aviserat fyra gånger om att de skulle komma mellan 11 och 14.. När klockan var kvart över två ringde jag och frågade vart de tagit vägen och fick till svar att de inte alls skulle köra ut det idag.. De fick de så snällt göra iallafall.. Men när grejerna till slut kom hade kartongerna gått sönder under transporten så där stod vi med trasigt klinkers.. DHL, ni är sämst!
Nu kommer de med en duschvägg idag, jag hoppas de klarar av att få hit den hel... Håll en tumme.. 
Medan jag väntar ska jag gå och förbereda eldragningen i badrummet.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar