söndag 8 juli 2012

Min första semestervecka..

Det har hunnit bli söndag. Denna vecka har varit fantastisk! Precis fullt upp hela tiden och toppenväder! 
Den allra mesta tiden har gått åt att greja i badrummet. Det är bara lite lite grann kvar. Ska montera upp lite prylar som handdukstork och duschvägg. Så ska vattnet kopplas på i morgon.. En fläkt ska monteras och sen är det bara småpyssel kvar. ÄNTLIGEN!

Jag var till Borlänge igår igen, fem små svarta dvärgsilkeskycklingar hade just kläckts på Kullholen. Alla fem fick följa med hem. Så, nu har vi helt plötsligt nio små tussbollar under värmelampan. Roligt! 

Svart dvärgsilkeskyckling



I fredags fick jag för mig att testa göra ett kakfat i våningar. Stack till Auktionshallen i Järbo, Myllers, och köpte en massa udda tallrikar. Hann inte påbörja mitt projekt men igår eftermiddag fjäskade jag lite för Alex när han var ute på firman och jobbade.. Bytte en matlåda mot att han kapade gängstänger åt mig. man får inte vara dum :) Så, igår kväll pillade jag ihop en kakfat som faktiskt blev riktigt bra! 

Egengjort kakfat i våningar
På semestern får man extra mycket tid till träning! Både promenader och gym, mest gym. Gillart!

Jag på gymet..
Typ kvällsmat igår, massor av meloner! Det smakar semester! 
Investerade i ett par Ecco-skor för nån vecka sen. Jösses vilka sköna skor! Älsklingsskor! De kommer att vara med lääänge... 
Nu är det tre veckor kvar tills flyttlasset går! Jag längtar! Jag längtar efter altanhäng, grillkvällar och att få ligga i en hängmattan.. Jag vill ha en hängmatta! Jag längtar efter att få sätta spanden i en barrfri jord och plantera blommor som vill ha sol.. Jag längtar efter en solig gräsmatta utan kottar! Jag längtar efter att få stå med gummistövlarna på i ett sumpträsk i en vecka och gräva fram en damm.. En damm där jag ska ha näckrosor och guldfiskar.. Jag vill flytta till vårat nya hus nu! Jag räknar ner dagarna....

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar