onsdag 22 augusti 2012

Bilder

 Här kommer några bilder från Irland. Jag har inte alls varit så flitig med kameran, tiden har helt enkelt inte riktigt räckt till. Men, här är några iallafall..
Utsikten från hotellrumsfönstret. Byggnaden där innehåller spa och gym.

På fredag kväll åkte vi in till Dublin och gick på Guinnes bryggeri. 

Guinnes

Flyg, tåg och skepp inne på bryggeriet

Fina skepp

En hög med Guinnestunnor

Några arbetskamrater :)

Guinnes Skybar. Fantastisk vy!


På lördagen lekte vi hela dagen, började med pilbåge, sen la vi pussel, paddlade kanot, sprang orientering och avslutade med att skjuta vattenraketer.. En rolig dag. 

Lite skillnad på raketer och raketer, se där långt till vänster, där står en man med Hiltiflagga och markerar vart raketen är som flygit längst, och långt till höger i bild, där är de dåliga raketerna.. :)

Vatten

Bild på en del av hotellet. 

Mitt lag med våran raket.. Den var bara halvbra, men vi var helbra på alla andra stationer. . 

I byn i närheten av hotellet, Cavan, var det musikfestival under helgen, precis hur läckert som helst! Det satt folk och spelade Irländsk folkmusik överallt! 

Att det finns pubar på Irland har väl ingen missat, men inte trodde jag att det skulle vara så extremt många, de fanns överallt och var precis sådär härligt pubig som man vill att en Irländsk pub ska vara. 

Ett gäng med fart i!

Mattias hängde på låset in till Celtic Whiskey Shop i Dublin på söndagen. 

Fina lyktstolpar i Dublin

En häst och en gubbe. 

Dublin

På söndagen hann vi med en kort shoppingtur i Dublin. Jag köpte ölglas från Guinnes såklart.. Men också en stor rosa ugglespargris... Sådär perfekt att släpa på i handbagaget tillbaka till Sverige.. ;) 

Jag med en kassa ölglas. 

Jag börjar sakta men säkert återhämta mig från denna otroligt trevliga resa. Är lite sliten, mestadels beror väl det på att det inte blivit så mycket sömn. Man vill ju gärna utnyttja dygnets alla timmar så mycket det går och kvällarna blev sena och morgnarna tidiga.. Irland var över mina förväntningar och jag kommer absolut att åka tillbaka dit någon gång!

Nu ska jag sova middag så jag orkar med gymmet senare.. 

Återkommer..

                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar