fredag 31 augusti 2012

Musik

Så har ännu en arbetsvecka passerat. En ganska obra vecka, det innebär att nästa vecka bara kan bli bättre, vilket är glädjande.

Efter dagens gympass pratade jag och pappa om tävling, när, vart och hur. Fick reda på att det är tävling i Sandviken i morgon, gjorde ett fint försök med sen anmälan, men det gick inte riktigt. Jag får härda ut till DM i oktober. Rider fortfarande på den härliga vågen av bra träningsperiod. Den som kom till mig i mars och fortfarande är kvar, underbart på alla sätt!

Idag har Alexander shoppat upp min lön, den gick åt till en ny stereo. Eller, en förstärkare och högtalare. Det låter riktigt bra. Vi har ingen TV, musiken har fått tagit tvns plats i vårt hem.
Det är ett beslut som jag är stolt över att jag tagit. Slutade se på tv i februari. Har som svårt att göra något lagomt så det blev på tok för många timmar i tv-soffan. Så onödigt och inte givande på något sätt. Så, numera spenderar jag mina timmar på saker som jag tycker om, saker som ger mig något. Mycket träning blir det så klar men också stunder vid symaskinen, med näsan i en tidning eller i djupa diskussioner med Alex. Det finns så mycket annat att ägna kvällarna åt än skräpprogram på tv'n.

Dags att knyta sig. I morgon ska jag hinna med lång morgonpromenad med mamma, kolla på tävling på Jernvallen och förhoppningsvis ett besök på auktionshallen i Järbo.

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar