söndag 12 augusti 2012

Bröllopsdag

Idag har vi varit gifta i ett år. Vi firar alltså bomullsbröllop. Ingen skillnad att vara gifta, förutom möjligen en känsla av trygghet.
Vår första bröllopsdag har vi firat i högbo, vi hyrde en kanot, paddlade iväg och klev iland ett antal kilometer längre bort, där hade vi picknick, fortsatte färden ytterligare en bit innan vi vände och paddlade tillbaka, en riktigt trevlig tur blev det. Väl hemma igen invigde vi grillen ute på gården. Avnjöt grillat på altanen.
I övrigt har vi gjort det vi gör varje dag numera, pysslar med huset. Packar upp och ställer i ordning. Det börjar kännas riktigt hemtrevligt.
När jag får internet blir det fotobomb här. Dels på huset och dels på allt annat jag hunnit med att fota under sommaren. Nog för att tiden för fotografering varit väldigt knapp, men lite blir det ju ändå.

Internet ja. Förra lördagen pratade jag med Telia och de felsökte allt de kom åt. Kom fram till att felet ligger utanför vårt hus och skickade ut en tekniker, skulle komma inom tre arbetsdagar. Ringde på torsdagen igen, försenat sa de, fredag vid lunch ska det vara åtgärdat, jag kommer att få ett sms när det är klart. Fortfarande inte hört nå mer. Jag kommer att tröka sönder Telia tills det är fixat. Hur kan en sån sak som internet, 2012, inte fungera?

Måndag i morgon, kortvecka, åker till Irland på torsdag, ser fram emot det väldigt mycket. Kick-off med jobbet, på Irland, fantastiskt!

Återkommer...

2 kommentarer:

  1. Eller så ska ni ha ett protabelt bredband från Tele2 för endast 199kr i månaden! Jag BJUDER på router och inträdesavgift som annars kostar 1000kr!!

    SvaraRadera
  2. Dingpanna! Nu funkar det igen!

    SvaraRadera