söndag 26 augusti 2012

Uppdatering

Denna vecka har gått i hundranitti. Det känns så iallafall.. Den nya soffan vi köpte kommer inte att bli utsliten i första taget.
I torsdags sålde vi huset. Äntligen! Hade hoppats på budgivning då det var två som var väldigt intresserade. Tyvärr fick en av dem inte lån så det blev bara en kvar. Han gjorde ett riktigt kap. Nya ägaren tillträder första oktober så än har vi lite tid på oss att få ut allt, det är fortfarande smågrejer kvar. Skönt att bara ha ett hus sen.. :)
Såå, Nu är vi där, bara ett hus och ingen rolig bil.. Nu kan jag äntligen börja leta.
Min drömbil. Lotus Elise. 
Jag kollar blocket varje dag nu.. Letar efter min dröm, en Lotus Elise S1, En gul, det är viktigt att den är gul.. 

Förresten.. Innan vi började flytta så gjorde jag ju i ordning gammelmorfars gamla kökssoffa.. Såhär blev det.
Kökssoffa
Såhär såg kökssoffan ut förut. 


Renoverad kökssoffa
Såhär ser den ut idag. Jag målade den kritvit och klädde om den i ett vitt/blått tyg. Nu passar den in i vårt kök. Är så glad att vi har plats för kökssoffa, en fantastiskt paltkomamöbel. :) 

Idag har vi haft bakisdag här hemma. Det blev lite fest här igår, supertrevligt! Vi grillade hamburgare och satt kvar på altanen under infravärmen till halv tre i morse. Idag sov vi bort halva förmiddagen. Sen har jag satt upp lite gardiner, hyllor och tavlor. Målade en paradhylla som mormor fyndat åt mig på loppis. Sen gick jag över till pappas garage och körde ett sjukt bra bänkpass. Har aldrig någonsin varit så stark, skitskoj! Ska aldrig skylla på bakfylla mer.. ;) 
Kvällen har jag ägnat tillsammans med symaskinen. Sydde en kudde till kökssoffan. 

Medans Tjabo sitter här och halvsover på min arm ska jag passa på att visa er runt i nya huset. Men den runtturen får ett eget blogginlägg.. Kommer strax.. 

Återkommer..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar