onsdag 24 oktober 2012

Vilodag..

Det fick bli vilodag idag, eller iallafall vila från gymmet, jag var ju ute och sprang i morse.. Eller ja, försökte springa, ja jag försöker iallafall.. ;)

Så, efter jobbet städade jag hönshuset, sen dammsög jag bilen, så smygjobbade jag lite till och målade naglarna, och sen, istället för att träna satte jag mig vid symaskinen och gjorde klar duken jag påbörjade för några dagar sen..

Det är alltid helt hopplöst att lägga upp bilder i denna blogg så de kommer i rätt ordning, så här kommer en ritkig oreda med bilder..

Lilla hönan som äntligen fått ett namn, hon heter Betty. 

Nu börjar dessa cyklamen svämma över i butikerna och jag fullständigt älskar cyklamtid! 

Duken är färdig! Grön och fin, passar ypperligt på vardagsrumsbordet.. :)

Ugglor givetvis.. 

Här är Klara, vår stridshöna, otroligt snäll och nyfiken, på riktigt, det är hon som möter en i dörren när man kommer och hälsar på i hönsgården.. 

Småkycklingarna, det vart bara tre men tre är bättre än igen. 

Såhär ser de andra kycklingarna ut nu, inte kloka alls, de är väl i den fulaste åldern nu, men charmiga på sitt sätt. .;) 

Det där med att pilla med nagellack tycker jag är skoj.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar