tisdag 21 januari 2014

En blyg en



Så, dagarna rullar på. Vi gör inte så mycket men ändå går tiden väldigt fort. Jag njuter av precis varje dag och faktiskt varje timme med Erling. Det blir bara bättre och bättre detta. Idag skrattade han till, han har gjort det en gång förut också men denna gången var ett riktigt skratt.
Jag har nu skickat in en ansökan om dagisplats, inte svårt för oss att välja vart vi vill att han ska gå, vi ser till dagis hemifrån, väldigt nära och bra. Vi sökte från 1 septeber. Då har han precis fyllt ett år.

Erling har blivit en riktigt blyg liten grabb. Han gråter och blir rädd/blyg, även för människor han träffat flera gånger. Jag hoppas det går över snart. Någon som har något bra tips om vad man kan göra?

Anmälde mig till tävling här om dagen, serie 1 som går av stapeln på Gävle KK 1 februari. Jag ska debuttävla i bänkpress utan utrustning och tänkte kvala in till SM som går i Borås i maj. Det blir första tävlingen sen före graviditeten, blir spännande.

Igår var vi in till Valbo för att skaffa en ny babyvakt, det slutade med att jag köpte en Walkie-Talkie. Den är smidig, robust, pålitlig och med babyvaktsfunktion. Helt perfekt! Tyckte de vanliga babyvakterna kändes onödigt plastiga och klumpiga.
Cobra MT 800-2VP
Denna blev det. Idag när vi var ute på promenad lämnade jag babyenheten bredvid Måsarts bur och när jag gått i en kvart hörde jag honom börja tjattra. Jag är riktigt nöjd med mitt inköp. :) 

I övrigt har jag inte så mycket att förtälja. Dags att krypa ner under täcket. 

En bild jag tog på Erling igår morse.


Återkommer.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar