onsdag 1 januari 2014

2013

Så har 2013 nått sitt slut, året jag kommer att minnas som det bästa året i mitt liv!

Egentligen finns det inte mycket att säga om årets början, inte om årets mitt heller. Jag har inte tävlat någonting på hela året, kroppen strejkade mer och mer för varje vecka som gick. Skotern fick jag ställa undan redan tidigt i februari då foglossning gjorde det omöjligt för mig att åka. Skotern fick stå trots att det fortfarande fanns massor av snö.

Jag på min Lynx. Massa snö var det vintern 2013

i Februari flyttade den här lilla filuren hit, vansinnigt roligt fågel som under året lärt sig säga många ord och som hunnit fylla ett år. 

 I mars var det så dåligt att jag inte längre kunde gå längre sträckor utan att bli vaken kommande natt. I april byggde vi ett hönshus, det var det enda spännande den månaden.
Hönshuset

I Maj blev jag faster igen då lilla Vilmer, Maltes lillebror kom till världen. 

Jag jobbade på fram till början på juli, sen gick det inte längre, fick gå hem på havandeskapspenning i sjunde månaden. Jag ägnade sommaren åt att sitta och flämta i skuggan, satt många timmar på altanen vid min symaskin, oftast med en piggelin i munnen och vattenglaset full med is. Jag åt is och missbrukade Piggelin. Det var en enormt varm sommar, en helt fantastisk sommar! 

Året 2013 gick jag upp 15,5kg och sen ner 16,5kg. 

Så här såg jag ut några dagar innan Erling föddes

Det var i augusti årets, eller ska jag säga livets stora händelse var. 28 augusti föddes vår lilla Erling. Världens bästa barn. Allting annat som hände under året är föga intressant för det finns ingenting som kommer i närheten av denna händelse, varken nu eller sen. 


Hela hösten var jag i bebisdimma, vi hängde på öppna förskolan, umgicks ganska mycket med Cattis och Erlings kusiner Vilmer och Malte, tränade massor och mös hur mycket som helst. Den bästa hösten i mitt liv! 
Vintern har fortfarande inte riktigt kommit då den lilla snön som kom försvann lika fort och julen blev grön och inte vit. 
Men det vart en väldigt bra jul ändå. Min fina mamma fyllde 50 år och det var Erlings allra första jul. 

Nyår skålade vi in här hemma tillsammans med Joel, Linda och deras lilla Malou, en riktigt trevlig kväll med god mat och sällskapsspel. 

Nyårslöften hoppar jag över. Jag går in i 2014 med förhoppningar om ett bra år där vi får vara friska, skadefria och må bra. Jag ska fortsätta träna mycket och tävla mycket. Jag börjar jobba deltid i Mars och det ser jag fram emot massor. Det är hur härligt som helst att vara hemma med Erling men jag saknar jobbet också, jag har världens bästa jobb och det ska bli riktigt roligt att komma tillbaka. 

2013 blir ett svårslaget år. 2014 har jag höga förväntningar på och det blir som man gör det till. Eller som Allan skulle ha sagt, "det är som det är och det blir som det blir".
2014 kommer att bli ett strålande år! 

Gott nytt år och god fortsättning på er allesammans! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar