torsdag 30 januari 2014

Taskig timing..

Efter en förlossning får man som mamma hemskt bra hormoner, kroppen mår bra trots väldigt lite sömn, tre timmar och sen är man på topp igen.. De där finfina hormonerna försvinner efter en tid och nu känns en natt med dålig sömn som tortyr. Det är tur att Erling sover så bra på nätterna, han somnar vid 19-20. Vaknar till vid 22-tiden och vill ha nappen, sen sover han oftast fram till 05.30. Har jag tur somnar vi om och kan få slumra ett par timmar till. Alltså, toppennätter.. Vanligtvis.. Nu slåss han mot sitt livs första förkylning. Att vara bebis med snor i näsan är ingen höjdare. Att vara mamma till en snorig bebis är allt annat än roligt, jag sover som på nålar då jag är så rädd att han inte får luft, minsta lilla han rör sig eller låter så vaknar jag. Tur är väl det. Otur för min skönhetssömn.. 
Jag har också lyckats bli förkyld, galet opassande då det är tävling på lördag.. 

I förrgår blev Erling fem månader. Han börjar bli riktigt stor nu min lilla pojk. Igår fick han smaka lite välling, han blev helt besatt, galen, ville trycka ner hela ansiktet i muggen. Tokunge.. Verkar inte vara kräsen i mat iallafall. Än så länge äter han mjölkersättning som bas och gröt en gång om dagen. Petar åt han lite diverse mat lite då och då, potatis, banan, lite fruktpure. Smörgåsrån och majskrokar. 

Nu sover skrutt så jag ska passa på att slänga on gardinerna i tvättmaskinen, julgardinerna är forfarande uppe och nu känns det som att det är dags att byta. :) 

Stora grabben..
Idag kör vi slipstorsdag. :) 





Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar