söndag 10 augusti 2014

Lotus festival Linköping

Min bil har ju krånglat och varit halvtrasig i nästan två veckor. Förra lördagen hittade vi felet, kamaxelsensorn hade pajat. I måndags morse började jag jaga delar, i tisdags eftermiddag kom delar, men bara hälften., sablar! För sent att beställa från England och ingen aning om vart man får tag på delar i Sverige. I torsdags fick jag tag på den andra delen av sensorn, kabeln, i Malmö. Gissa om jag var nervös om jag skulle få den eller inte innan helgen. Spårade paketet säkert 20 ggr innan jag fick besked om att den anlänt till Storvik. Puuuuuh! 
Bytte sensorn och bilen gick som en klocka! Hann vaxa bilen och göra den klar för avfärd mot Linköping.
I Lördags morse 05.45 startade jag Lotusen och satte kurs mot Linköping och årets Lotusfestival. Riktigt trevlig tillställning. Fick ett mycket bra första intryck av Lotusklubben. Riktigt toppengäng! Och såå många fina bilar. 
Började träffen med årsmöte för att sen dra ut på rally med olika stationer med roliga tävlingar. 
Visade sig att jag har en dold talang, att köra bil med en hink över huvudet.. ;) 
Avslutade dagen med mat och mingel och trevligt umgänge i hotellbaren, ser redan fram emot nästa träff med Lotusklubben!

Idag söndag kom jag hem klockan två och som jag har saknat min lilla krumelur! En natt utan Erling känns i hjärtat. Det var skönt att komma hem. 

Nu är jag trött. 

Bilder från träffen kommer vid annat tillfälle.. 

Återkommer,, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar