söndag 1 januari 2012

Året som gått

Jag tror att det är bra att stanna upp och reflektera över det
Gångna året. Fundera över vad som varit bra och vad som varit mindre bra och vad man ska tänka på för att göra det kommande året bättre än det som
Varit. Det är nu hög tid att summera 2011.

Januari, massor av snö, en riktig vinter hade vi i januari, många timmar på snöskotern och många ätna varmkorvar..

















Februari, fortfarande vinter och snö. Jag rustade trappan hemma. Tränade så tricepsfäste gick sönder och Tjabo lärde sig säga "Hej Tjabo"




















Mars
Vintern låg kvar Och vi fick roa oss på skoterlederna även i mars. Jag bakade kakor och både jag och Alex blev ett år äldre.


April
Det var en kalasmånad! Våren kom. Jag och pappa började gå gästrikeleden, vi började i Hofors och slutade strax innan Österfärnebo, vi gick i etapper. Jag följde med Alex och fiskade i Älvkarleby.























Maj. Härligt vårväder, fiske, skogspromenader och trädgårdsfix var vad som hände i vackra maj. Jag fotograferade flera tusen bilder med mitt nya objektiv och huset fick nya hängrännor.





















Juni kom och så även sommaren! Jag hade två veckors semester i juni.
Vi var till furuvik, jag fotade ekorrar och gjorde ett stenpartiland. Vi byggde hönsgård och skaffade kycklingar och jag började fota macro.

























Juli kom och sommaren fortsatte. Vi fyllde vedboden och åkte Nova.






















Augusti 2011, månaden jag kommer att minnas för alltid.





















I september fyllde Malte 2 år och jag köpte en Corvette och plockade kantareller.






















Oktober. Slut på sommaren.
I oktober skaffade jag mig en ny hobby och började med geocaching. Jag gömde min första geocache. Fotade höströda färger och svampar.






















I november kläckte Alex fram en vaktelkyckling och jag lärde mig att sy.






















December och året börjar ta slut. Snön lyser med sin frånvaro och mycket tid läggs på pyssel inne i värmen.

2011 har nu passerat, en mycket bra år men jag tvivlar inte på att 2012 kommer att bli minst lika bra. Inga nyårslöften för min del, däremot har jag en del mål och förhoppningar.

Gott nytt år kära ni!

2 kommentarer:

  1. Tack! God fortsättning på nya Året!
    Det var en fin Årskrönika Du skapat.
    Farmor hälsar.

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Farfar!
    Hälsa tillbaka.

    SvaraRadera