tisdag 17 januari 2012

Mat

Jag de senaste dagarna funderat mycket på matrelationer. Jag har så svårt att förstå att så många har så konstiga relationer till mat. Att det ägnas så mycket tid åt att grubbla över vad man äter, inte äter, ska äta men inte gör, tänkta dieter som inte blir av, jojo- bantningar som alltid slutar med en viktuppgång. Vad jobbigt det måste vara att inte ha ett bra förhållande till mat, det som är så viktigt..

Jag tror på att äta riktig mat, som man lagar själv, så mycket som möjligt ska lagas från grunden. Att ha rutiner och att lyssna på kroppen.. Krångla inte till det.. Hur svårt kan det vara....?

Jag har en riktigt träningstopp nu, vad underbart det är! Känns som att allting bara flyter på så bra nu, jag har flyt, hoppas det håller i sig.

Börjar sakna min man, jag har knappt sett honom sen skotern skar ihop förra söndagen, han har flyttat ut i garaget. Det verkar ändå som att den snart sitter ihop igen så Alex kan flytta in och invänta snö. SMHI säger att det kommer på torsdag, de har ju haft fel förr, vi får väl se..


Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar