fredag 23 mars 2012

Lappuggla

Vilken underbar fredag! Vaknade lika tidigt som vanligt, hoppade i kläderna och fyllde kaffekoppen, hoppade in i bilen och iväg på en tidig fototur. Kom hem igen i lagom tid för en dags arbete på kontoret. En dag kan väl inte börja bättre än så? Att få fota en lappuggla i morgonens första solstrålar, eller ja, så tidig var jag väl kanske inte men före 06,00 tycker jag är lite väl tidigt.. ;)
Här är ett gäng bilder från i morse.










Några hundra bilder senare var det dags för mig att åka hem och sätta mig i arbete, dagen bara flög förbi och när arbetsdagen var slut blev det ytterligare en sväng förbi ugglorna. De bilderna kommer en annan dag, jag är galet trött och behöver sova så jag orkar upp och fota även i morgon..
Denna fotodag kommer jag att minnas länge, i morse stod jag där med tårarna i ögonen och pulsen hög som ett hus.
Nu kallar sängen..

Återkommer..

3 kommentarer:

  1. Hejsan Lisa,

    Hittade hit genom att jag googlade på (fota lappuggla i Västerås).

    Härliga bilder på lappisen. :)

    Tänkte också fota lappuggla i dagarna som kommer. Fått tips att den finns i närheten av Lillhärad i V-ås.
    Ha det bra och ha en trevlig helg!
    Mvh Jakke

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Trevligt att du hittade hit. Det var en fantastiska upplevelse att få fota lappuggla på så nära håll. Den är ju så orädda.

    Jag önskar dig lycka till i Lillhärad!

    Vänliga hälsningar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa, snubblade in på din blogg! Den är verkligen kul att läsa!
    hare gott!
    Mvh Eric

    SvaraRadera