söndag 18 mars 2012

Uggla

Vilken underbar söndag! Sov till nio, gick och drog benen efter mig någon timme, försökte få ordning på bloggens bilder. Tydligen har jag råkat ta bort alla i genom min mobil, det ska väl inte gå att göra så egentligen men nu har det hänt. som tur är så är det bara bilderna i bloggen som är borta, orginalen ligger kvar på datorn. Fick göra en ny banner.. Tröttnade på strulet och satte mig vid symaskinen för att göra klar min kråkduk som jag började med för längesen.. När jag bara hade kanten kvar hände något, maskinen började gå av sig själv, jag har varit med om det förr och kastade mig mot kabeln, drog ur allt och insåg att jag lyckats bränna upp ännu en symaskinspedal.. Hur är det möjligt? Stackars mamma.. Nu har jag bestämt mig för att köpa en ny, egen, symaskin.. Inte bara för att jag eldar upp mammas gamla maskiner utan också för att de saknar en söm som jag behöver. Mammas nya maskin har den men jag vill ju gärna ha en egen..
Hur som, den brann upp.. duken får vänta med att bli klar tills jag köpt en ny maskin.

Farmor ringde på förmiddagen och tipsade om att de sett ett ugglepar i byn där de bor.. Woohoo!
Vid femtiden åkte jag dit, just på den åkern den setts tidigare dagar satt den nu, troligtvis en lappuggla. Hoppade ur bilen och dog iväg två exponeringar, sen flög den då den blev skrämd av en bil på vägen. Såg den senare sitta på nocken på en lada, hann få ett tiotal bilder innan den försvann igen. Tyvärr kom jag inte nära alls. Jag ska dit igen och göra ett nytt försök att få en bättre bild av den..
Helt fantastiska djur! Jag är djupt faschinerad, så pass att jag drömmer om ugglor på nätterna, vansinnigt men sant.. Jag är begeistrad!

Här är den!

Lappuggla i Gästrikland

Uggla på stolpe
Jag känner på mig att jag kommer att sitta där på åkern och vänta så fort jag har tiden..
Tid denna vecka kommer väl inte att finnas i överdriven mängd kanske.. I morgon och på tisdag är jag i Västerås och på Onsdag och Torsdag i Örebro.. Det blir en rolig vecka!
Ja faktiskt, det är måndag i morgon och jag ser fram emot att kliva upp och åka till jobbet. :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar