tisdag 10 april 2012

Foton

Nu har jag pillat över lite bilder från kameran till datorn. Håll tummarna för att datorn håller, den sjunger på sista versen och tonen har varit lång..

Det börjar våras, det knoppas och blommar och fåglarna kommer för att stanna en tid.
Ett blad från en passionsblomma jag köpte på Tradera i Höstas. Den börjar bli stor nu..

Tjabo är värre en en hundvalp. Han har börjat ge sig på tofflor nu..
En morgon i påskhelgen smög jag iväg innan byn hann vakna. Smög mig ner mot å-kanten och bara satt där och njöt av morgonsolen.. Kameran i handen givetvis och inte orkade jag sitta speciellt länge heller, är som smått rastlös och saknar helt det som kallas tålamod..
Hur som, en morgon i påsthelgen såg det ut så här i Storvik..
Bävern finns närmare än jag trodde..
Upp och iväg

Sångsvanar är fina men de låter inte vackert..


Klumpiga är de och behöver en lång startsträcka..


Hilda och Doris har varit ute på skogspromenader..

Årets första för min del..

En dunrumpa

De har blivit riktigt stora nu de små dvärgsilkeskycklingarna..

Blåmesen har flyttat in..
Blåmesen kikar ut
Det var lite av de bilder jag tagit de senaste dagarna. Nu ska jag sätta mig och bläddra bland alla bilder på lappugglan.. De kommer senare..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar