lördag 19 maj 2012

125kg bänkpress

Vilken dag!
Igår efter arbetsdagens slut for vi till flygplatsen i Manchester, tog ett flyg till London för att fortsätta till Arlanda. Flyget var över en timme försenat när det kom, som tur är flöt allting på som det skulle därefter och jag lyckades komma hem 02,50.
Fick sova till tio över sju, fyra timmar alltså, sen kom en överlycklig papegoja inhoppandes på sovrumsgolvet, körde näbben i golvet och sprang.. Hu e de då, hu eeee de då, smacksmack, hej tjabo hu eee de då..
Det var bara att kliva upp.
Halv nio kom pappa och hämtade upp mig och vi åkte till Österbybruk.
Vägde in och satte ingångsvikten på 120kg. Värmde upp, kändes tungt, felklovat, eller rättare sagt så var det fel
Färg på vikterna. Den svarta var en 15kg och jag råkade göra överdrivet många reps på ingångsvikten.
Hur som.
In på 120kg, knöligt men det gick och jag fick det godkänt med 3-0. Personligt rekord med 2kg, fint! Gick på 125 i andra lyft. Godkänt med 2-1. Attan vad skönt!
Efter en vecka utan träning, för många öl, dåliga matvanor och en natt med fyra timmars sömn slog jag mitt tidigare personliga rekord med 7kg. Jag är nöjd!

Nöjd och vansinnigt trött, jag har redan bäddat mer mig i sängen, strax efter åtta en lördagkväll, den du!

Återkommer...

2 kommentarer:

  1. Oaooo.. det var nog den bästa laddningen med andra ord.. Va kul! grattis till den :)

    SvaraRadera
  2. Grattis, bra med flytande kolhydrater:)

    SvaraRadera