fredag 4 maj 2012

Ostkrokar

Hoppsan, vad veckan gick fort!
Denna fredag var inte alls så mysig, från att ha haft nästan 20 grader varmt för ett par dagar sen till flera centimeter snö känns sisådär.. Halv sju startade jag bilen och rullade mot Västerås, som tur var vart vädret bättre och bättre ju längre ner jag kom och väl framme var asfalten torr och fin.. Nu vill vi inte ha mera väderbakslag tack!

Västerås alltså, det innebär att jag kommer hem lite senare än vanligt.. Tvärslocknade i soffan och sov en timme. Åkte ner till mor och far och rotade runt i mammas syrum. Fick med mig lite projekt hem, perfekt! Ska sy små påsar och ännu mindre doftpåsar.. I Julas köpte vi Lavendel som vi skulle göra doftpåsar av med de luktade så fruktansvärt att vi inte kunde hålla på med det.. Jag gör ett nytt försök i helgen.. Lavendel luktar ju gott men flera liter blir lite för mycket  ;)

Helgens planer är annars att göra ett till litet ryck med badrummet, nu ska väggskivorna på plats överallt, det saknar två halvor och en hel del skruv så det blir i morgon.. Annars hoppas jag på finväder, många kilometer på cykeln och gärna ett och annat foto på vårens knoppar..

Avslutar denna dag med en påse ostkrokar, jag har längtat efter dem precis hela dagen!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar