lördag 9 juni 2012

Det går åt rätt håll...

För en vecka sen rann svetten i panna, inte av hårt arbete utan av panik. Sabla badrumsrust, här har vi ett praktexempel på att ta sig vatten över huvudet.. Vansinne. Idag känns det betydligt bättre. Idag primade jag golvet och fogskummade hål. Igår blev jag klar med taket, jag är ganska nöjd över den biten faktiskt, satt upp tak helt själv.. Har aldrig gjort det förr eller ens sett någon annan göra det.. Väldigt enkelt egentligen...
Jag fnattar omkring så mycket nu, hinner en massa, det känns bra.. Det är bra tid att vara effektiv nu, det är mycket som måste hända på väldigt kort tid.. Jag håller tummarna och hoppas massor att jag får tag på kakel och klinker snabbt nu och att vi hinner börja på med det kommande vecka.. Lite opassande att jag åker till Malmö på måndag.. Hemma igen onsdag kväll så jag hinner med en del i veckan ändå..

Igår planterade jag äntligen om mina blommor som jag sådde i vintras. De fick komma ut nu.. Av någon konstig, väldigt konstig anledning så hittade jag små maskar i jorden.. Från den jorden jag haft i krukorna inne.. Köpt såjord, sån fin som man köper i affären.. Mask?! Vet inte varför eller hur det gick till men de var där och jorden var jättefin i varenda kruka.. Så, idag gjorde jag ett test när jag var hemma hos mina föräldrar.. Tog en grep och gick ut för att gräva upp mask..  Samlade på mig ett helt gäng fina maskar som jag sen la i blomkrukorna i pappas garage.. Nu återstår det att se hur det går.. Om det blir bra ska jag testa i mina blomkrukor inne också.. Mask inne.. Bara det inte luktar regnig äckelmask i fönstret.. Blöt mask luktar päck..

Mer då.. Fick sällskap på gymmet idag, vi var tre tjejer, väldigt ovanligt för att vara ETC i Sandviken.. Hoppas på fler gånger, riktigt roligt! Är ju en ständig ensamtränare annars och det uppskattas verkligen att ha lite sällskap ibland..

Nu när jag ändå sitter här ska jag passa på att surfa runt en massa.. I morgon ska jag fota och lägga golvvärme..

Återkommer..

1 kommentar:

  1. Hejhej Lisa,
    vad exakt är det du renoverar och fixar? Och häftigt att du vågar dig på tak om du aldrig sett någon annan göra det tidigare. Du borde berätta på Byggla hur du gjort! Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så kan jag berätta mer. Är du intresserad får du en present! :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera