onsdag 27 mars 2013

Badboll

Jag har hört att årets trend inför beach 2013 är att inta formen likt en badboll, min form är i god utvecklingsfas. ;)

I morgon går vi in i vecka 19 och vi ska åter igen in på ultraljud, jag hoppas lillskrutten vill visa sig i morgon, jag är nyfiken!

I helgen som var började vi på med bygget av ett nytt hönshus, nu är golvet färdigt, i helgen ska vi snickra stommar och takstolar. Det är en riktigt roligt projekt. Det som gör att det tar en del tid är att huset ska vara väldigt välisolerat. Vi har ju värme på åt hönorna hela vintern så det är en bra investering med tjockt lager isolering nu när det blir nytt. Det blir värme, herrgårdspanel, spetsgardiner i fönstren och tavlor på väggen. Så den vanliga inredningen så klart med sittpinnar och värpreden. Ett rött litet minihus med vita knutar och nummer 17 på dörren.

Måsart och undulaten har blivit riktigt bra kompisar,jag blev varnad från alla håll Att ha olika fåglar tillsammans men det har visat sig att det fungerar hur bra som helst. En undulat som putsar sin kompis som råkar vara en Grå jako, så Tjabo då, Morhuvad papegoja som är liksom mitt emellan, reserverad men helt okej med att ha två kompisar i samma bur. Tänk så det kan bli..

Påsk snart, kortvecka nu och kortvecka nästa vecka. Jag var till plantagen igår och köpte på mig lite nya pelargoner och påskgula blommor som jag gjorde en samplantering av. Våren är här snart och det är underbart!

Nu släcker jag lampan...

Återkommer..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar