fredag 22 mars 2013

Ultraljud

Idag kom äntligen dagen som vi gått och längtat efter sen i december, dagen då vi skulle få se lilla skrutten på ultraljud.
Så förväntansfull, monitorn visade en svart-vit bild av något som jag själv inte skulle klura ut vad det var men sköterskan kan ju sin sak. Hon pekade på fötter och ben, huvud och hjärta.. Den lilla krabaten där inne hade kilat fast sig långt ner i magen och där låg den och mös, inte nå intresserad av att visa sig för oss. Han låg där inklämd med huvudet och sprattlade med de små benen.. Vi fick boka en ny tid, det gick varken att mäta den eller se vad det var för kön. Nästa vecka på torsdag ska vi in igen. Jag längtar redan!

Jag har varit ledig idag, verkligen välbehövligt. Klev upp i bra tid och plockade ihop urverket till klockan som jag började göra i ordning i december, tog alla delarna och for ut till urmakaren i Stjärnsund. Han ska komplettera upp den och sätta ihop den åt mig. Passade samtidigt på att hälsa på mormor och morfar där ute.

Sen var vi som sagt då på ultraljud i Gävle och passade efteråt på att åka och titta på barnvagnar.. Jösses vilken jungel.. Brio, Kronan eller Emmaljunga? puh...

Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa min bok..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar