söndag 31 mars 2013

Magiskt

Jag har dragit på mig en tokförkylning. Var hes och hostig igår, idag har hostan lagt sig lite men näsan är allt annat än bra. Det kittlar och svider så tårarna rinner, snorig och jäklig, ja, dödssjuk ungefär...har inte varit sjuk sen jag började på Hilti, en febersväng i somras bara men inte så pass att jag var hemma.. Jag var ganska ofta förkyld förut, men nu var det som sagt över ett år sen.. Är väl bra att passa på när man är långledig... Halvbitter.. Hade en hel del planer för dessa lediga dagar men det är som det är..

Idag har jag spenderat mycket tid på soffan och när jag tröttnat på den har jag flyttat över till kökssoffan..

Har sytt ett skynke till fågelburen, Tjabo väckte mig klockan sex i morse vilket inte känns minsta okej en ledig dag.. Tjabo låter hela huset få höra vad glad han är när solen skiner... Men som sagt, nu sitter de under skynke, vart ett ganska stort projekt då buren är riktigt stor..

Det absolut bästa med den här dagen var att jag fick känna skruttens första spark, helt magiskt! Vi har snart gått halva tiden, det går så fort och det händer så mycket där inne.. :)

Dags att släcka..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar