onsdag 12 juni 2013

Kronan

Så har mittiveckan passerat också. I morgon är det torsdag.. Tiden går fort....
Idag fyller min lillasyster 20 år. var dit nu på eftermiddagen/kvällen och fick god tårta.

Jag fick också paket idag, vi beställde en barnvagn förra veckan som levererades idag. En Kronan Duo S. Jag har så klart redan satt ihop den, var ju så nyfiken. Är väldigt nöjd så här långt, det verkar vara en ordentligt rejäl vagn. Stadigt chassi och stora lufthjul.
Kronan duo/S

En barnvagn med rejäla hjul. 
I hönshuset har det varit cirkus idag. När jag gick ut för att släppa ut dem i morse såg jag att ännu en kyckling kläckts. När jag tog fram den under hönan fick jag se en stackars liten missbildad kyckling, fin dunig kropp med huvudet saknade helt dun och ögonen var deformerade, stackars liten. Fick ringa hem Alex igen, det är tur att han kan ta bort djur när det behövs, själv är jag alldeles för känslig för sånt. 

Strax innan vi skulle åka och fira systers födelsedag upptäckte vi att en kyckling trasslat in sig (!!) i hönan. Den satt helt enkelt fast under magen på henne så vi fick klippa loss kycklingen.. Skapligt odugliga höns.. ;) Men kanske lätt hänt när man har en fjäderdräkt som ser ut så här
Dvärgsilkeshöna med kyckling

Nu ska jag kasta mig i säng, arbetsdag som väntar i morgon. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar