onsdag 26 juni 2013

65 dagar kvar

Tiden går så fort. 77 % av graviditeten har gått och det är nu 65 dagar kvar till beräknad födelse. Det är full fart i magen, han lever om ordentligt till min stora glädje. Jag kommer ofta av mig mitt i en mening för han grejer och donar där inne så jag helt tappar koncentrationen. Underbart!

Jag arbetar nu min sista vecka och det ska bli väldigt skönt att gå hem, min kropp är trött. Hade det inte varit för foglossning hade jag troligen varit mycket piggare, men med ett höftparti som inte vill vara med blir saker och ting betydligt krångligare.
Jag får mycket frågor på gymmet om hur länge jag tänker träna på. Svaret är att jag kör så länge det går. Allting går inte, jag är en tjockis som en skapligt orörlig, men känner att det är dumt att haka upp sig på vad jag inte kan göra. Jag är glad åt vad jag kan göra och kör på med det. För det är väldigt mycket jag kan göra och det får mig att må bra.
Hade vilovecka förra veckan och det blev endast två pass på gymmet. Nu tänker jag trappa ner ännu ett steg och köra på med fyra pass i veckan, om jag nu inte får en massa energi när jag slutar jobbet. Vem vet.. Kroppen behöver iallafall mer vila nu än förut.

Vi var på småstadsliv för några veckor sen när de uppträdde i Sandviken. När vi kom till bilen hade jag fått parkeringsböter. Jag tolkade skylten som att det inte var parkeringsförbud där, tog ett kort och skickade in en överklagan.. Tro på tusan att det kom en ursäkt på mailen sen, de hade gjort fel och bad så mycket om ursäkt. Tji fick ni, dumma parkeringsvakter!

Mina tankar går mer och mer mot magen och det lilla liv som finns där i. Jag har svårt att koncentrera mig på annat för tillfället och har just kommit in i den berömda "boandefasen".. Fixade i ordning skötbordet igår, i morgon tänkte jag börja på med spjälsängen, det är vansinnigt roligt att göra iordning till bebisens ankomst..

Snart i vecka 32 och det känns fortfarande overkligt. :)

Återkommer..

1 kommentar:

  1. Liiiisaaaaa!! Jag har messat dig två ggr.. Har jag fel nr? Kraaam Sofie

    SvaraRadera